fredag 25 februari 2011

Vattna



Inatt när jag inte kunde sova så räknade jag hur många växter/blommor vi har här hemma. Kom fram till att det är ett femtiotal. Herrejisstanes, inte konstigt att jag går med vattenkannan i högsta hugg flera gånger i veckan. Men vi har många fönsterbrädor, bord och skänkar som ska prydas med härliga saker och då blir det ju oftast med blommor. Och tänk när vi får börja plantera utomhus. Då blir det nog lika många blommor till som ska ha vatten.

Bilderna i dagens inlägg är på våra rosor som klättrar på burspråksväggen. I juli brukar de blomma som mest och då knipsar jag av några varje dag och placerar ut i små skålar och vaser, härligt!

Hoppas ni får en fin fredag vänner. Vi ska iväg och hämta en frysbox som vi kan fylla med glass i väntan på att rosorna ska blomma;)

KRAM

3 kommentarer:

Tina sa...

Förmodar att det är en Flammentanz?! Jag har i vilket fall en sån hemma..är dålig på blom namn.
Ja du, det här med vattning är ett gissel, men jag tar vad som helst nu bara det blir vår!

Kramen på dig min vän, ha en skön fredag! /Tina

Härligt hemma sa...

Vilka UNDERBARA bilder, det behövs lite hopp om sommaren nu!! Du verkar ju vara lite "blomsterhändig", det är tyvärr inte jag.
Ha en riktigt skön helg!!
Kramar Madeleine

Ljusa vardag sa...

Ja nu går vi i väntans tider ;) Jättefina rosor. Ha en fin helg! Mvh Anna