onsdag 2 februari 2011

Fyra nyanser av blått



De som känner mig sen länge vet att jag aldrig varit speciellt förtjust i blått. Men eftersom köket (som var helt nyrenoverat när vi köpte huset) har ett schackrutigt golv i blått och vitt så har det smugit sig in en och annan blå nyans här och där och jag gillar det faktiskt.

De gamla kakburkarna har jag fått av mormor. Den prickiga är från Lisbeth Dahl och den blommiga burken är från Balders Hage. Den vackra kryddhyllan är ett familjearv sen många många år tillbaka. Jag får bara låna den av min mamma tills hon flyttar säger hon men vi får väl se...;)

Onsdag vänner och solen skiner, gött!

KRAM

2 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Men vad fina burkar, helt underbara!
Den med guldknoppen är som en karamell, så fin!
Kryddhyllan är ju också väldigt söt.
Vad roligt det är med ärvda saker.

Snygga moderna glasburkar skymtar där borta också ser jag!

Ha en skön onsdag!
Här skiner solen på mig.
Kram Helena

Tina sa...

Blå/vit rutigt golv, det skulle jag vilja se. Låter hur läckert som helst, burkarna är superfina och då förstår jag hur du fått till det. Mammor brukar ju ha en snäll förmåga att se till sina döttrars inredningsbehov, så jag håller tummarna att du får behålla kryddhyllan..min äldsta syrra fick mammas..otur för mig!

Kram Tina