onsdag 5 januari 2011

Dotterns rum



Hej hopp!

Visar två bilder från dottern rum i juleskrud. Passade på att ta lite bilder där inne igår innan jag tog bort det juliga. Det är alltid kul att ha lite bilder inför nästa jul så ser man hur man hade det året innan.

Färgerna i lillans sum går i rött, grönt och vitt. Det mesta i hennes rum var klart redan när hon låg i magen och då visste vi ju inte om hon var en flicka eller pojke men de färgerna passar båda könen tycker jag. Jag gillar färger som är könsneutrala för barn. Et rum i ljusblått eller ljusrosa var alltså aldrig aktuellt.

De flesta av grejerna och möblerna i hennes rum är sådant som jag och hennes pappa hade när vi var små. Det var så kul att gå igenom alla våra leksaker när hon låg i magen. Då längtade vi så tills hon skulle komma till världen samtidigt som vi mindes tillbaka till våran egen barndom.

Igår var vi inne och grejade där jag och busan och rätt var det var hade hon krypit ut genom dörren. Hon kryper bara baklänges än så länge så det gäller att tänka på hur man sätter ner henne. Det går fort nu.

Ha en skön onsdag!

Kram

4 kommentarer:

Tina sa...

Den lilla busan! Krypa baklänges är stort och de små är ju så snabba...
Gulligt med rött i hennes rum, gardinen är jättefin. Så kul att hon kunnat ärva era saker, en mycket speciell känsla i det tycker jag.

Kram och ha en bra dag, Tina

Betty sa...

Så sött ! Den där röd vita rutan blir aldrig fel framförallt inte i barns rum.
Hoppas allt är bra med er , här har året startat riktigt bra.

Kram o hoppas ni får en mysig afton. Betty

Vintage House sa...

hej
ja nu kommer vi ha fullt upp...
härligt med rött och vitt...
så underbart med alla framsteg de små liven gör..
kram
sandra

Betty sa...

Hej igen ! Glömde skriva att hon inte börjat där ännu , först på måndag , men det känns redan nu jättebra. Tänkte bidra med lite lampor , blommmor m.m. så det blir lite mysigare.

Kram Betty !