torsdag 27 januari 2011

Klibbal


En av mina glasklockor

bild lånad från nätet

 
bild lånad från nätet
 

bild lånad från nätet


Jag har undrat vilket träd dessa små kottar kommer från så när jag var hemma hos min mamma i helgen så visade hon mig i sin Flora att de kommer från klibbal så nu vet jag det.

Jag hade gärna plockat in kvistar från lärkträd men har inte hittat nåt i närheten. Men klibbal finns det gott om här i byn så dessa små kvistar får husera lite här och var, de är också fina tycker jag.

Torsdag redan, alltså är det fredag imorgon (smart jag är va?)

KRAM på er

3 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Vilken fin glasklocka!
Jag har inte lyckats köpa någon ännu, de kanske man kan hitta på någon loppis?
Jag var iväg igår som du kanske sett och köpte en vacker kanna som jag antar är rätt gammal?!

Ha en bra dag!
Kram Helena

Tina sa...

Jaha, då är den gåtan löst. Jag tror att jag plockat sådana och faktiskt trott att det var lärk. Där ser man..ja du är så smart Kamilla, o rolig! (Skrattade till lite när jag läste vad du skrivit på slutet..)

KRAM på dig, Tina

Tina sa...

Hej igen, jag har en utmaning till dig inne hos mig! Hoppas du vill anta den...

Kram Tina