lördag 29 januari 2011

Vindsfynd



Vi har hittat några små askar bland sågspånet uppe på vinden. Senap och tobak har nyttjats i vårt hem. Vi har även hittat tidningar från slutet av 1920-talet och en gammal sko, spännande! Det är konstigt att tänka att det bott flera andra familjer i samma hus som vi nu lever i. Tänk vad mycket som har ändrats sen huset byggdes för snart 90 år sedan. Både i samhället, utvecklingsmässigt och i vårt hus.

Det blev stora tankar denna lördagseftermiddag. Nu är kaffet klart så nu ska jag fika med min fina familj! Imorgon väntas en tripp till IKEA där fyra generationer ska mötas upp för mat och shopping.

KRAM på er alla

7 kommentarer:

Tina sa...

Hej, vilka fina askar! Lade märke till Ekströms Kem Tekn AB på marsanet, det lät nästan giftigt..
Så kul att spåra ursprunget i huset. Tycker du ska bearbeta mannen o måla på..
Mitt bord ska bli svart, väntar på att grundfärgen ska torka.

Ha det kul på IKEA min fina bloggvän, kram Tina

Ord & Känsla sa...

Vad spännande det låter att hitta gamla burkar, tidningar mm på vinden.
Jag är så intresserad av sånt då jag släktforskar och har ganska nyligen fått brev från 20-talet (ett kort från 1915) som min morfar hade sparat i alla år!

Vad mysigt det låter med en tur till IKEA fyra generationer tillsammans;)
Ha en jätte bra helg!

Kram Helena

Mina drömmars hus sa...

Jamen visst är det väl underbart att fynda i sitt eget hem.
Jättesöta burkar
Ha en mysig kväll
AC

Ljusa vardag sa...

Vilka charmiga små burkar! Helt i min stil. Så kul att bara hitta dem hemma sådär. Ha en fin lördag! Mvh Anna

Tulipa sa...

Hej!

Vad kul och spännande att hitta saker på vinden!!!

Var också egentligen på väg till Ikea imorgon...men det blir nog nästa vecka, alltid så kul att åka dit!

Kram Mariette

Härligt hemma sa...

Vilka härliga burkar :). Gamla vindar är ju bara helt underbart, de berättar ju en historia. Tyvärr var vår vind helt tom när vi flyttade hit.
Ha en skön helg!!
Kramar Madeleine

Hildas hem - Sofia sa...

Wow, vilka skatter ni hittade på vinden! Det är ju verkligen häftigt att hitta spår av historien - det kan man ju bara göra i gamla hus :)

Ha en fin dag!
Kram Sofia