fredag 28 januari 2011

Utmaning


Jag har fått en utmaning av Tina med bloggen The shed så detta blir fredagens inlägg.

1. Hur länge har du bloggat?

-Den 10 november 2010 skrev jag mitt allra första inlägg efter att min man och min lillebror hjälpt mig att starta min blogg. Jag trodde att det skulle vara mycket svårare och krångligare att blogga men det gick ju som en dans.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

-Jag följer väl ett 20-tal bloggar och ibland hamnar jag på nya som jag ser hos dem jag följer.
3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?

- De flesta bloggar jag läser handlar om hus och hem, inredning, vardag, barn, mat- och dryckestips. Vet inte om det kallas dagbok men nån form av det är det ju eftesom de flesta skriver om vad som händer dagligdags.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?

- Har inte hört nåt annat så det antar jag. Svårt att vara nån annan än sig själv när man visar upp sitt hem och skriver om det som händer i ens liv.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur du vill vara i din blogg, eller tänjs gränsen hela tiden?

- Jag tänkte först inte visa bilder på min dotter men det har jag gjort nu så gränsen har tänjts en aning... Dock skriver jag inte var vi bor eller vad mina familjemedlemmar heter så de får vara lite "anonyma" iallafall.

6. I vilken utsträckning bloggar du för bekräftelse, tror du?

- Jag bloggar främst för att det är kul att visa upp vad jag pysslar med här hemma och för att dokumentera för min egen skull. Det är kul att gå tillbaka och se vad jag skrivit om och vilka bilder jag visat. Sen är det kul att lära känna andra "bloggisar" och få ta del av deras liv. Får jag beröm för nåt jag visar upp så är det alltid kul såklart!

7. Har du träffat folk IRL /in real life/ efter att du fått kontakt med dem via bloggen?

- Nej inte än men det kanske kommer.

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

-Jag har varit rädd för att om jag skriver var vi bor så kan idioter hitta hit och göra dumheter. Själva bloggandet är väl inte skadligt så länge man tänker på vad man skriver både om sig själv och andra så att igen far illa.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

- Det är så kul att läsa allas bloggar så jag hinner inte med alla måsten här hemma, vilket kan vara väldigt skönt i och för sig.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

- Svårt att säga, eftersom jag är mammaledig nu så har jag lite extra tid när min dotter sover. När jag börjar jobba sen så kanske jag prioriterar annorlunda. Jag håller på så länge det känns kul!

Jag skickar utmaningen vidare till er som känner er manade.

Ha en härlig fredag vänner!

KRAM




3 kommentarer:

Tina sa...

Så snabb du var, kul att läsa dina svar.
Skönt att du ville axla utmaningen...

Kram Tina, o trevlig fredag på dig också!

Ord & Känsla sa...

Roligt och spännade att läsa dina svar!
Nu har jag läst tre på raken och vi startade våra bloggar samma månad!!

Bra svar och det är säkert fler som tar utmaningen!

Kram Helena

Mina drömmars hus sa...

Roligt att du gillar min tvättstuga. Det gör faktiskt jag med.
Ha en skön kväll
AC