måndag 24 januari 2011

"Solen lyser himlen är blå...







... vad det är skönt att leva då!" Nu är vi inne igen efter en härlig promenad till sjön. Solen lyser och fåglarna kvittrar, så härligt!

Sötnosen somnade så gott när vi satt och njöt av värmen i ansiktet. Jag gick ut på isen för första gången i år. Det är en sådan frihetskänsla att stå där och höra vattnet klunka under isen. Härligt och lite läskigt på samma gång. Det var alldeles tyst och vindstilla, bara kvittrandet från fåglarna som hördes.

Nu kurrar våra magar så nu får vi laga till nåt.

KRAM på er!

2 kommentarer:

Tina sa...

Va, har ni haft det så fint idag?! Jag har haft dimma och dis, så jag nästan irrat bort mig i stan. Lillan ser ut att ha det världsbäst där i solen! Jag tycker också att det är lite läskigt att gå ut på isar..

Kram Tina

Härligt hemma sa...

Men du vad underbart!! Bor ni så nära vattnet!? Vilka vackra bilder!! Där blir jag lite avis ;). Ja, vad kan blomman heta, jag älskar blommor men jag är rätt väderlös på dem...tyvärr!!
Ha det så gott!!
Kramar Madeleine