måndag 3 januari 2011

Tall med rot




Tack vare alla inredningsbloggar jag följt genom åren lärde jag mig att man kan dra upp små tallar eller granar med roten och sätta i en hink med vatten så håller de sig länge. Mina drogs upp innan första advent och har inte barrat ett enda barr, det trodde jag aldrig. Bra tips alltså. Dessa två tallar står i ett hörn i gästrummet. Jag lade i några vedträn runt hinken så den inte skulle synas.

Julen börjar så sakteliga smyga sig ut här hemma nu. Vill ha in ljusa pastellfärger och en massa vitt nu när dagarna känns längre och ljusare, härligt!

Busan sover så då passar jag på att fixa och dona.

Ha en skön start på veckan vänner!

KRAM

2 kommentarer:

Tina sa...

Visst får man många härliga idéer här i bloggvärlden!
Kul att mannen ska göra ett skåp, han är säkert superhändig, men om det är något du/ni undrar över så får du gärna fråga. Alltid dyker det upp någon detalj man får fnula lite extra på.

Min jul har dansat ut för den här gången och jobbet kallar..

Kram Tina

Vintage House sa...

Det är det fina med bloggar man får en massa tips och idéer...
hade oxå tallar men allt har åkt ut,,,
kram
sandra