torsdag 13 januari 2011

Nya gardiner



Har köpt nya gardiner till tv-rummet. Vi har haft gröna lite tjockare gardiner sen vi flyttade in så nu var det dags för en uppfräschning minsann. Hittade dessa ljusa, skira från Åhléns och slog till! Mycket ljusare och härligare nu i dessa "vårtider" haha. Funderar på att spraymåla stängerna vita men har ingen färg hemma så det får vänta ett tag.

Vi vill inte gå ut idag jag och bebis. Det ser så rått och dystert ut ute. Men från fönstret har vi skön utsikt över våra fågelbord som just nu är fulla av hungriga fåglar. Mina två fina domherrar är här och mumsar. Och i morse var lilla ekorren där och tog för sig. Tänk vilken action vi har här på landet;)

Idag är det många sysslor på schemat. Maken slutar tidigt så vi ska greja lite när han kommer hem. Måste måla och få upp en grind för trappan för nu är lillan i krypartagen. Igår stöp hon nerför "köksstupet". Vårt kök är upphöjt ner till nästa golv och medans jag och pappan satt och pratade om vårt stora vårprojekt så small det till... Hua vad hemskt. Så idag har hon en liten bula i pannan och en röd snok, stackars busan.

Härlig torsdag önskar jag er, KRAM

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tur att det gick bra. Nu börjar "bultiden". Man tror man har koll men så vips är de någonstans.

Jättefina gardiner, tack för tipset. Åhléns har fina saker. Vilken utsikt ni har från det fönstret ser ut som ert hus ligger högt.

Ha en mysig dag och njut av föräldraledigheten!

Kram Anna

Designe sa...

Så fina fönster ni har och så härligt med tunna gardiner som släpper in ljus! :) Ha en bra dag! Kram

Tina sa...

Lilla busan har alltså fått sin första bula, inte kul för någon av er!
Fina gardiner, kul med att fixa något nytt. Jag har liknande från Ikea, men någon domherre har jag inte sett på hela vintern. Trivs nog inte här nere vid havet..eller så bjuder du på så mycket gott, här finns bara talgbollar att knapra på..
Kram Tina

Mina drömmars hus sa...

Tusen tack för titten.

Så fint med tunna skira gardiner.
Ha en skön dag
AC